Bronnen
Het beste moment voor merkstrategie
Merkstrategie is niet iets dat je vaak doet (hoewel onderdelen ervan wel goed zijn om regelmatig te monitoren). Het is een proces waarin je fundamentele vragen stelt over je organisatie en daar grondig onderbouwde antwoorden op geeft. De resultaten ervan bepalen immers voor een groot deel toekomst en operatie van je organisatie. Wat is dan een goed moment om hiermee aan de slag te gaan?
B2B merkstrategie: hoe werkt dat eigenlijk?
Heb jij een B2B-bedrijf? Kijk eens kritisch naar je website, social media-posts en andere communicatie. Waar gaan die over? Vooral over je producten en diensten? Ga je er stiekem nog steeds vanuit dat branding en marketing alleen voor slechte producten zijn en dat goede producten en diensten zichzelf wel verkopen? Als het toch zo simpel was…
De CBIM: het enige merkmodel voor organisaties
In de Corporate Brand Identity Matrix komen alle relevante onderwerpen van je merk terug. Maar het klopt pas als alle onderdelen met elkaar zijn uitgelijnd.
Van B2B naar B4B: van zenden naar samenwerken
B4B draait om het creëren van wederzijds voordelige relaties waarbij beide partijen samenwerken om waarde te genereren. Niet alleen voor elkaar, maar ook voor hun klanten. De shift van B2B naar B4B betekent eenrichtingsverkeer inruilen voor samen werken, ontwikkelen en waarde creëren.
B2B-marketing: geen verkoop maar een uitnodiging tot samenwerking
Veel B2B-bedrijven denken dat marketing gericht is op verkoop. Maar het gaat in de B2B niet om producten en diensten, maar om mensen die met elkaar gaan werken. Dan gelden andere regels.