USoft
Moderne, snelle en meertalige website als hub van de marketing
USoft beschikt met deze website over een centrale hub voor alle marketing en branding. De site is snel, toegankelijk en meertalig (Engels en Nederlands). Er is speciale aandacht besteed om de back end zo in te richten dat marketingmedewerkers makkelijk content kunnen plaatsen zonder enige technische kennis. Zonder in te leveren op flexibiliteit en prestaties.
USoft website
Klant
USoft is de naam van zowel bedrijf als product: een low code platform voor het moderniseren van kritische bedrijfsprocessen. USoft was al 30 jaar actief in het automatiseren van bedrijfsprocessen gebaseerd op een business rules engine. In begin 2020 werd een nieuwe weg ingeslagen en werd het bedrijf gepositioneerd als low code-ontwikkelaar voor back-end oplossingen. Wij hielpen met rebranding: merkstrategie, nieuw logo en visuele stijl. Schiphol was één van de eerste nieuwe grote klanten.
Branche
In deze markt rukt low code op als manier waarmee ook niet-technisch onderlegde mensen lichte apps kunnen maken om werk te automatiseren. De focus bij USoft ligt alleen niet op lichte en snelle mobiele of webapps maar op de veel complexere automatisering van back-end bedrijfsprocessen. Wat USoft onderscheidt van veel vergelijkbare aanbieders, is dat ze, bovenop bestaande en legacy-systemen, een ‘intelligente’ tussenlaag aanbrengt die communiceert met moderne systemen. Zo heb je best of both worlds.
Vraag
De oude website (ook door ons ontworpen en gebouwd) voldeed niet meer aan de nieuwe koers. USoft werkt hard om een moeilijk idee zo eenvoudig mogelijk uit te leggen en visualiseren. De website moest daarin mee, en dus veel simpeler met veel meer aandacht voor de inhoudelijke content. Ook de backend van de website moest eenvoudiger, dus dat betekende meer geautomatiseerde taken en handelingen voor niet-technische marketing medewerkers.
aanpak
Het redesign was een combinatie van een andere structuur, een andere visuele vorm én een ander onderliggend systeem. In de structuur worden thema’s, rollen, sectoren en klantcases gecombineerd. De vorm is, zoals op dit moment gebruikelijk is, gestript van alle overbodige franje waardoor de tekst goed leesbaar is. Alle content kan nu worden geplaatst vanuit de standaard WordPress-backend, zonder moeilijke handelingen. Vorm en inhoud zijn nu compleet gescheiden.
Vanwege de internationale klanten werd gestart met een Engelstalige site, waaraan later een Nederlandstalige is toegevoegd. Deze is onlangs gelanceerd.