Deloitte
Visuele identiteit voor zelf ontwikkelde software en diensten

De ‘assets’ (softwareproducten en bijbehorende diensten) kunnen nu door hun ontwikkelaars worden ‘verkocht’ aan hun collega-adviseurs. Hiervoor maakten we beeldmerken voor 11 ‘assets’ en ontwierpen we voor elk van hen mini-websites. Ook maakten we sales materiaal, zoals leaflets en presentaties. De assets maken nu deel uit van het vaste diensten-portfolio van Deloitte.
Deloitte visuele identiteit assets

Klant
Deloitte hoort bij de ‘grote vier’ accountants, maar doet veel meer dan accountancy. Boekhouders worden adviseurs en de grote maken nu hun eigen software – en die wordt vervolgens weer verkocht. Voor de grote vier is consultancy de grootste bron van omzet, en het maken van geavanceerde apps gebaseerd op AI, is hiervan een nieuw onderdeel.

Branche
Deloitte zit in de markt van de grote adviesbureaus. Deze zijn voortdurend op zoek om hun dienstverlening uit te breiden, en groeien daarmee exponentieel. Bij Deloitte werken ruim meer dan 350.000 mensen wereldwijd. Maar deze nieuwe diensten moeten wel in de markt worden gezet. Om te beginnen de eigen interne markt, zodat client facing adviseurs deze onder de aandacht van hun klanten kunnen brengen.

Vraag
Deloitte maakt apps voor allerlei bedrijfsmatige en juridische toepassingen. In eerste instantie voor hun eigen mensen, maar kansrijke apps worden doorontwikkeld om deel te worden van de adviesdienst. Al deze spin offs, ‘assets’ genoemd, zijn samengebracht in de afdeling Asset Enabled Business (AEB). Hiervoor was een nieuwe visuele taal nodig.

aanpak
Voor iedere ‘asset’ ontwierpen we een opmerkelijke visual en beeldtaal, uitgaande van de brand guidelines van Deloitte.
Daarnaast ontwikkelden we een opzet voor een mini website, bestaande uit 4 pagina’s. De eerste was een algemene introductie (voor iedereen), het waarom van de app (voor de DMU), de hoe van de app (voor de business manager) en uiteindelijk de wat van de app (voor de gebruiker).
Voor de meeste assets maakten we ook persona’s, samen met de experts van Deloitte in een workshop, gefaciliteerd door Marcommit.