XIXO
Technische diensten uitgelegd in gewone mensen-taal
De XIXO-website werd in februari 2024 gelanceerd en kreeg direct al veel positieve reacties. We spreken de drie doelgroepen – gemeente, zorg en bedrijf – apart aan omdat die in een andere situatie zitten met een eigen cultuur. Ook zijn de zes thema’s goed zichtbaar: zij worden ieder uitgebreid beschreven met hun uitwerking voor iedere sector.
XIXO website
Klant
XIXO is een klassieke IT-leverancier voor de zorg, gemeenten en bedrijven. Zij leveren alles waarmee deze organisaties hun medewerkers kunnen laten werken op alle tijden en plaatsen waar zij zijn. Netwerken, computers, laptops en tablets. En alle diensten daaromheen: werken in de cloud, veiligheid, privacy, communicatie, backup, werkplekinrichting en productiviteit.
Branche
De producten en diensten van XIXO zijn een hygiënefactor: als ze goed werken weet je niet dat ze er zijn. Ze worden pas zichtbaar als ze uitvallen en mensen hulpeloos naar een zwart scherm kijken. Dat maakt ze bedrijfskritisch – zij móeten werken. Als er iets fout gaat, moet dat binnen een uur worden opgelost. Maar er gaat nogals een iets fout.
Vraag
Nieuwe Europese wetgeving zorgt er nu voor dat ook bestuurders verantwoordelijk zijn voor hacks en andere IT-issues. Dit is voor de meesten volkomen nieuw en onbekend terrein. Hoe krijg je hen zover dat ze hiervoor belangstelling gaan hebben en zich verdiepen in deze technische materie? Wij kozen ervoor om de drempel zo laag mogelijk te maken met overzichtelijke navigatie en leesbare teksten, ook voor technische leken.
aanpak
De nieuwe website van XIXO kreeg een visueel ontwerp dat uitnodigend, fris en vriendelijk is. We begonnen met het verzamelen van de belangrijkste vragen waarmee klanten kwamen. Die deelden we in in thema’s die weer pasten bij diensten. Het geheel goten we in een overzichtelijk ontwerp in gewone mensen-taal. Zo werd Privacy ‘bescherming van persoonsgegevens’ en Security ‘veilig tegen hackers.’