XIXO

Technische diensten uitgelegd in gewone mensen-taal

Hoe zorg je ervoor dat jouw verhaal voor leken te begrijpen is en genoeg herkenning heeft dat ook managers en bestuurders hiervan de noodzaak inzien?

XIXO homepage op laptop in café

Resultaat

De XIXO-website werd in februari 2024 gelanceerd en kreeg direct al veel positieve reacties. We spreken de drie doelgroepen – gemeente, zorg en bedrijf – apart aan omdat die in een andere situatie zitten met een eigen cultuur. Ook zijn de zes thema’s goed zichtbaar: zij worden ieder uitgebreid beschreven met hun uitwerking voor iedere sector.

Kenmerken

Sector: IT, B2B

 

XIXO is sinds 2014 klant. Toen kwam Prevent-IT bij ons voor een nieuw merktraject na overname van NetEyes. De naam was achterhaald, en twee verschillende teams moesten worden samengevoegd. Na een uitgebreid traject voor merkstrategie, kwamen we met een nieuwe naam, logo, huisstijl en de eerdere versie van de website in 2015. Sindsdien verzorgen we ook marketing en social media.

Wat we deden

Brainstorm
Informatie architectuur
Design UX en UI
Tekstproductie
Bouw
Onderhoud

XIXO website

xixo-advert Er nooit alleen voor staan

Klant

XIXO is een klassieke IT-leverancier voor de zorg, gemeenten en bedrijven. Zij leveren alles waarmee deze organisaties hun medewerkers kunnen laten werken op alle tijden en plaatsen waar zij zijn. Netwerken, computers, laptops en tablets. En alle diensten daaromheen: werken in de cloud, veiligheid, privacy, communicatie, backup, werkplekinrichting en productiviteit.

Project Xixo Social Media

Branche

De producten en diensten van XIXO zijn een hygiënefactor: als ze goed werken weet je niet dat ze er zijn. Ze worden pas zichtbaar als ze uitvallen en mensen hulpeloos naar een zwart scherm kijken. Dat maakt ze bedrijfskritisch – zij móeten werken. Als er iets fout gaat, moet dat binnen een uur worden opgelost. Maar er gaat nogals een iets fout.

Project Xixo Laptop Privacy Pagina

Vraag

Nieuwe Europese wetgeving zorgt er nu voor dat ook bestuurders verantwoordelijk zijn voor hacks en andere IT-issues. Dit is voor de meesten volkomen nieuw en onbekend terrein. Hoe krijg je hen zover dat ze hiervoor belangstelling gaan hebben en zich verdiepen in deze technische materie? Wij kozen ervoor om de drempel zo laag mogelijk te maken met overzichtelijke navigatie en leesbare teksten, ook voor technische leken.

Project Xixo Web Navigatie

aanpak

De nieuwe website van XIXO kreeg een visueel ontwerp dat uitnodigend, fris en vriendelijk is. We begonnen met het verzamelen van de belangrijkste vragen waarmee klanten kwamen. Die deelden we in in thema’s die weer pasten bij diensten. Het geheel goten we in een overzichtelijk ontwerp in gewone mensen-taal. Zo werd Privacy ‘bescherming van persoonsgegevens’ en Security ‘veilig tegen hackers.’