026 442 41 78
|

SA Wear

Met een grondig merktraject trekt dit bedrijf zichzelf uit de onderkant van de markt

Hoe kom je los uit de wereld van goedkoop en snel, klim je op naar kwaliteit met een visie, en onderscheid je jezelf van de grote spelers?

Project Sa Wear 5

Resultaat

Deze nieuwe stijl en campagne was het begin van een nieuwe fase met extra enthousiasme en motivatie, die SA Wear uittilde naar een hoger niveau. Er werden nieuwe showrooms geopend in Amsterdam en Antwerpen, en in Breda een extra outlet in het Inspirium: een hospitality belevingscentrum waar zestien verschillende bedrijven klanten helpen zich welkom te laten voelen. Voor SA Wear is the sky the limit.

Kenmerken

Sector: Bedrijfskleding, hospitality

Wat we deden

Merkontwikkeling
Visuele identiteit
Website visueel ontwerp
Communicatiemiddelen

SA Wear merkontwikkeling en visuele identiteit

Project Sa Wear 1

Klant

SA Wear is in 2003 opgericht en een leverancier van kwalitatief hoogwaardige bedrijfskleding met een eigen atelier en mooie, grote showroom. Het is een afsplitsing van Poco dat ca. 1980 was opgericht voor het bedrukken van kapmantels en t-shirts. Met SA Wear wilden oprichters Alexander en Stefan hoogwaardige en custom made bedrijfskleding ontwerpen en leveren, vooral gericht op hospitality.

SA Wear kledinglabel

Branche

In de bedrijfskleding-markt is er kaf en koren. Er zijn een aantal gevestigde spelers die op basis van kennis en ambacht hoogwaardige bedrijfskleding leveren. Maar omdat het aanschuurt tegen de promotie- en feestkleding, zitten er ook veel budget-aanbieders bij, en ‘cowboys’ voor wie kwaliteit geen doel is. SA Wear wil zich hiervan onderscheiden en inzetten op kwaliteit en maatwerk.

Project Sa Wear 4

Vraag

SA Wear stond op een kruispunt waar een beslissing genomen moest worden: groeien we serieus door naar het niveau van marktleider, of blijven we aanmodderen omdat we geen scherpe blik op de markt en klanten hebben en de waan van de dag ons leidt? Er werd al snel gekozen voor het eerste.

Project Sa Wear 6

aanpak

Om SA Wear te helpen, verdiepten we ons in de markt van de bedrijfskleding en bespraken we samen met de belangrijkste mensen in het bedrijf identiteit, koers en vervolgstappen. Een uitgebreide SWOT maakte duidelijk dat de basis goed was, maar er geen focus was, de interne organisatie verbeterd moest worden en de uittraling naar buiten veel krachtiger en overtuigender moest.

We ontwierpen een nieuw logo, huisstijl en formuleerden de pay off die alles zegt over goede bedrijfskleding: ‘Feel great, perform better’. Met deze middelen en hernieuwde motivatie werd er hard gewerkt en bleven de resultaten niet lang uit.