Newasco

Je website als plaats waar alle klantvragen worden beantwoord

Hoe maak je van een website een 24/7 helpdesk waarmee je 90% van de telefoontjes naar de klantenservice kunt voorkomen, en zo de organisatie flink ontlasten?

Newasco Laptop Bed

Resultaat

De nieuwe website is vooral gericht op relatiebeheer: met B2B-klanten en individuele bewoners. Om vooral de vragen van de bewoners te beantwoorden, hebben we deze verzameld en op strategische plekken op de website gezet met het antwoord erbij. We hopen we dat dit veel vragen aan de servicedesk zal voorkomen.

De site is nu in aanbouw en wordt oktober gelanceerd. Hij krijgt een compleet nieuwe indeling en technische basis. Daarmee is de site ook beter te onderhouden voor niet-technische medewerkers.

Kenmerken

Sector: Industrie, professionele wasserij

 

Newasco is sinds 2014 klant. In de eerste ronde deden we een merktraject, ontwierpen we logo en huisstijl, communicatie­middelen en een vorige versie van de website.

Wat we deden

Brainstorm inventarisatie klantvragen
Informatie architectuur
Design UX en UI
Tekstredactie
Bouw
Onderhoud

Newasco website

Project Newasco Moodboard

Klant

De Nederlandse Wasserij Combinatie is een samenwerking van drie industriële wasserijen uit Heemstede, Amersfoort en Rijen. Zij doen de was voor zorginstellingen, ziekenhuizen, hotels en andere organisaties waar veel wasgoed in rondgaat.

Project Newasco Sitemap

Branche

Deze facilitaire markt draait om klanttevredenheid, afspraken nakomen en iedere dag presteren. Het gaat om meer dan wassen: ook linnenbeheer met een mobiele linnenkamer, opslag van voorraden en inspelen op bijzondere vragen horen erbij. De concurrentie is groot en de meeste opdrachten worden via een openbare aanbesteding uitgezet en leveren een contract voor meerdere jaren op.

Project Newasco Vragen

Vraag

Voor het wassen van de kleding van bewoners van zorginstellingen in de ouderen- en gehandicaptenzorg, zijn individuele contracten afgesloten. Dit scheelt de instellingen veel administratief werk. Maar de vragen over bijvoorbeeld levertijden of kwijtgeraakte stukken komen nu bij Newasco terecht. Daar moest iets aan worden gedaan.

Project Newasco Pagina

aanpak

Om de vragen in kaart te brengen, vroegen we de service-afdeling om ze een tijd lang op te schrijven. In een brainstormsessie werden ze gerangschikt, gegroepeerd en samengevoegd tot een behapbare lijst. Deze lijst wordt nu verwerkt in een enorme FAQ, die verdeeld wordt over pagina’s, maar ook in zijn geheel kan worden geraadpleegd.

Daarnaast maakten we een betere indeling, met ingangen voor de belangrijkste sectoren, een nieuw visueel ontwerp en wordt de site vanaf de grond opnieuw gebouwd zodat het voldoet aan alle moderne eisen qua snelheid, veiligheid en toegankelijkheid.