Deloitte

Visuele identiteit voor zelf ontwikkelde software en diensten

Hoe geef je je portfolio aan losse software- en dienstencombinaties een podium in je interne markt, zodat adviseurs ze kunnen verkopen?

Deloitte Visual Sap Itl 1

Resultaat

De ‘assets’ (softwareproducten en bijbehorende diensten) kunnen nu door hun ontwikkelaars worden ‘verkocht’ aan hun collega-adviseurs. Hiervoor maakten we beeldmerken voor 11 ‘assets’ en ontwierpen we voor elk van hen mini-websites. Ook maakten we sales materiaal, zoals leaflets en presentaties. De assets maken nu deel uit van het vaste diensten-portfolio van Deloitte.

Kenmerken

Sector: consultancy, software ontwikkeling op basis van AI

Wat we deden

Voor iedere asset:

  • Brand guidelines
  • Ontwikkeling beeldmerk en visuele identiteit
  • Input leveren voor website
  • Sales materiaal en communicatiemiddelen

Deloitte visuele identiteit assets

Project Deloitte Stijl

Klant

Deloitte hoort bij de ‘grote vier’ accountants, maar doet veel meer dan accountancy. Boekhouders worden adviseurs en de grote maken nu hun eigen software – en die wordt vervolgens weer verkocht. Voor de grote vier is consultancy de grootste bron van omzet, en het maken van geavanceerde apps gebaseerd op AI, is hiervan een nieuw onderdeel.

Project Deloitte Wireframes

Branche

Deloitte zit in de markt van de grote adviesbureaus. Deze zijn voortdurend op zoek om hun dienstverlening uit te breiden, en groeien daarmee exponentieel. Bij Deloitte werken ruim meer dan 350.000 mensen wereldwijd. Maar deze nieuwe diensten moeten wel in de markt worden gezet. Om te beginnen de eigen interne markt, zodat client facing adviseurs deze onder de aandacht van hun klanten kunnen brengen.

Deloitte Sites Mockup

Vraag

Deloitte maakt apps voor allerlei bedrijfsmatige en juridische toepassingen. In eerste instantie voor hun eigen mensen, maar kansrijke apps worden doorontwikkeld om deel te worden van de adviesdienst. Al deze spin offs, ‘assets’ genoemd, zijn samengebracht in de afdeling Asset Enabled Business (AEB). Hiervoor was een nieuwe visuele taal nodig.

Deloitte Illustratie Drop

aanpak

Voor iedere ‘asset’ ontwierpen we een opmerkelijke visual en beeldtaal, uitgaande van de brand guidelines van Deloitte.

Daarnaast ontwikkelden we een opzet voor een mini website, bestaande uit 4 pagina’s. De eerste was een algemene introductie (voor iedereen), het waarom van de app (voor de DMU), de hoe van de app (voor de business manager) en uiteindelijk de wat van de app (voor de gebruiker).

Voor de meeste assets maakten we ook persona’s, samen met de experts van Deloitte in een workshop, gefaciliteerd door Marcommit.