Conclusion MBS
Nieuwe positionering van Microsoft Dynamics 365 partner na overname
MBS heeft zich binnen het Conclusion ecosysteem weten te vestigen als een serieuze partij in de markt van Microsoft Dynamics 365. Ze onderscheiden zich door een focus op mensen en teamwork. “Wij geloven dat het, ook in de ICT, altijd om mensen gaat: hun wensen, behoeften en dromen. Daarom brengen we jouw mensen, processen en technologie bij elkaar door processen onder de loep te nemen én je wegwijs te maken in de mogelijkheden van Microsoft Dynamics 365.”
Conclusion MBS merkontwikkeling en avatar
Klant
Conclusion MBS is opgericht in 1997. Het helpt organisaties met business transformatie met behulp van Microsoft Dynamics 365. Het bedrijf richt zich op het implementeren van complexe end-to-end Dynamics systeemintegraties, naast managed services en licentie- en subscriptiemodellen. Dat doen het in de markten retail, wholesale en distributie, industrie, professional services en de publieke sector. Er werken ruim 100 experts.
Branche
Microsoft Dynamics 365 is een compleet pakket aan bedrijfssoftware waaronder ERP en CRM. Het is eigenlijk een verzameling goed doordachte en slimme bedrijfsapplicaties die in de cloud draait. Het kan worden gebruikt om legacy te vervangen, bedrijfsprocessen te standaardiseren en te automatiseren, beter gebruik te maken van data en je backoffice efficiënter in te richten. Actuele thema’s zijn o.m. de inzet van AI, AR en VR, cybersecutity, industry 4.0 en klantgedreven productie.
Vraag
MBS was onderdeel van KPMG. Daar lag de focus op IT en techniek: implementatie van systemen. Toegepast en afgebakend, een typische dozenschuiver. Na de overname door Conclusion als zelfstandige entiteit, wilde MBS dit imago achter zich laten en verbreden naar het oplossen van business-vraagstukken. Dat betekent: IT als onderdeel van het bedrijfsproces, een ander kennisniveau én andere, meer menselijke, vaardigheden: empathie, inzicht in processen, meedenken en klanten adviseren.
aanpak
We begonnen met een serie merkstrategie-workshops om de identiteit van het zelfstandige bedrijf in kaart te brengen. We keken naar trends in de markt, het speelveld met concurrenten, bestaand en gewenst imago, input voor identiteit en cultuur, uitmondend in een vijftal merkwaarden die het gewenste gedrag van MBS beschrijven.
Daarnaast ontwikkelden we de avatar DUX als de verpersoonlijking van MBS (denk aan de Evi van Landschot-illustratie). Deze hulprobot is vriendelijk, open, jong, communicatief, vrolijk en hierdoor herkenbaar. DUX heeft een belangrijke rol in het wegwijs maken van vooral nieuwe werknemers in de cultuur van MBS.