Companial
Internationale introductie van een ‘super ISV’ als adviseur en partner van lokale ISV’s en VAR’s
De nieuwe stijl en merkbeleving heeft Companial een sterke start gegeven. Het bedrijf heeft zijn vaste plek in de Dynamicsmarkt verstevigd en heeft een compleet pakket aan diensten en community ontwikkeld waarmee ze de individuele partners aan zich weten te binden.
Op dit moment zijn meer dan 1.000 partners aangesloten bij de community, werken er 200+ medewerkers, zijn 700+ Microsoft Dynamics upgrades voltoid en heeft Companial 1.300+ Azure-klanten.
Companial internationale merkontwikkeling
Klant
QBS group en 1ClickFactory waren beiden actief in de Microsoft Dynamics markt. Samen konden zij een super-ISV worden die toegang had bij Microsoft en zo een service provider kon zijn voor alle ISV’s en VARs in Europa. Met vestigingen in Nederland (QBS) en Vilnius, Litouwen (1ClickFactory) en contacten in heel Noord-Europa, lag het speelveld open.
Branche
Voor marketing en verkoop van Microsoft Dynamics maakt Microsoft gebruik van Independent Software Vendors (ISV) en Value Added Resellers (VAR). Vaak kleinere bedrijven die hier allerlei diensten omheen hebben ontwikkeld, of hiervoor een eigen software-oplossing ontwikkeld. Zij zijn afhankelijk van Microsoft, en hebben een grote partner nodig die directe toegang heeft en zo zekerheid kan verschaffen.
Vraag
QBS Group en 1ClickFactory hadden grote plannen voor het vergroten van het netwerk van aangesloten ISV’s en VAR’s in de Microsoft Dynamics markt in Noord Europa. Het begon met een fusie van twee bedrijven die elkaar kenden maar nu samen verder moesten. Daarvoor hadden ze een naam en merk nodig waarmee ze zichtbaar, geloofwaardig en aantrekkelijk zijn voor ISV’s en VAR’s. Daarnaast moesten beide bedrijven, uit verschillende landen en culturen, elkaar beter begrijpen, zodat ze konden samensmelten en beter samenwerken.
aanpak
Dit project vroeg om een grondige voorbereiding en uitvoering. Hiervoor hielden we meerdere workshops (in Litouwen en Nederland) om gezamenlijke identiteit, visie en meerwaarde voor de klanten scherp te omschrijven. In deze sessies maakten medewerkers kennis met elkaar en leerden ze elkaar beter begrijpen.
Op basis van de uitkomsten van de workshops ontwikkelden we een visueel en communicatief concept dat de beste uitdrukking was van de rol die het bedrijf wilde spelen voor zijn klanten. Er moest ook een naam komen die uitdrukte dat de organisatie een community zou zijn waar de leden ondersteuning en kennis konden krijgen (met de .com url graag nog beschikbaar, natuurlijk).
Daarmee ontwikkelden we logo, huisstijl, schetsvoorstellen voor de website en allerlei communicatiemiddelen, presentaties en een beeldtaal voor social media-marketing.