026 442 41 78 bas@looksee.nl
Selecteer een pagina

Onze werkwijze

Visueel ontwerp op basis van grondige analyse en gestructureerde aanpak

Ieder ontwerp en iedere boodschap is gebaseerd op een verhaal. Voordat we iets maken, besteden we daarom veel aandacht aan dat verhaal. Wie is de hoofdrolspeler? Waar gaat het verhaal over? Pas als we dit helder hebben, gaan we hier een mooie vorm aan geven en vertalen naar een aantrekkelijke boodschap.

Dat doen we in verschillende stappen (identiteit, logo en huisstijl, website en doorlopende inbound marketing), ieder met een vaste werkwijze gebaseerd op veel praktijkervaring.

Wat is jóuw verhaal?

Voordat je je verhaal kunt vertellen en daar vorm aan kunt geven, moet je weten wie de hoofdrolspeler in jóuw verhaal is. Binnen brandfabric hebben we daar een unieke werkwijze voor ontwikkeld.

In een strak geregisseerde en kortlopende serie workshops gaan we dieper in op identiteit, speelveld, toekomstvisie, onderscheidende kenmerken, publiek en boodschap. Hiermee weet je precies wat je kunt vertellen, tegen wie en hoe.

Grotere organisaties vergen een uitgebreid proces met vooronderzoek, gesprekken en een aantal workshops. Voor starters en eenpitters hebben we een verkorte versie ontwikkeld.

Huisstijl: je visuele identiteit

Een logo is de visuele vertaling van je identiteit. Het moet aantrekkelijk, herkenbaar en direct ‘leesbaar’ zijn en daarom eenvoudig, krachtig en betekenisvol.

We beginnen met een intake om je wensen en ideeën in kaart te brengen en goed te kijken naar je markt, klanten, identiteit en onderscheidend vermogen. Heb je een branding-traject gedaan? Dan kunnen we direct verder. Zo niet, dan maken we een omweg via de merkstrategie. Zie hierboven.

Na de strategische fase is het tijd voor de visuele vertaling. Omdat er veel ruimte zit tussen idee en beeld, bakenen we het speelveld af met drie verschillende visuele concepten: stylescapes. Een stylescape maakt een duidelijke keuze voor uitstraling en bijpassend gevoel.

 

Dat doen we met kleur, lettertype, foto’s, grafische elementen en alles wat we kunnen vinden om de juiste uitstraling te krijgen. Je kiest uiteindelijk één van de richtingen.

Nu we weten welke kant het op moet, kunnen we gericht schetsontwerpen van het logo maken. Na presentatie van een aantal voorstellen, werken we in een aantal revisie-ronden toe naar een definitieve versie.

Volgende stap is het gebruiken van je logo en bijpassende visuele stijl. Een mooi startpunt is je correspondentie (of je website of een sales-presentatie).

In een brandbook of huisstijlgids staat nauwkeurig beschreven hoe de huisstijl gebruikt moet worden in allerlei toepassingen. Ook richtlijnen voor tekst-, kleur- en beeldgebruik zijn erin opgenomen.

Een huisstijl moet je helpen bij het stroomlijnen en efficiënter maken van je communicatie. Bij het implementeren ervan besteden we hieraan veel aandacht. Daarnaast hebben we diverse diensten ontwikkeld om je medewerkers te helpen de huisstijl ook echt te gebruiken. Dat kan met behulp van Office-templates of volledig geautomatiseerd.

Hoe maak je een website?

Een site is een complex bouwwerk. Daarom werken we met een strak stappenplan. 

We kijken eerst naar wie je organisatie is, wat je doet en hoe je markt eruit ziet. Ook: wie is je publiek en wat willen zij van jou weten?

Dan inventariseren we de inhoudelijke en technische eisen. We denken hier graag met je mee. We verzamelen en ordenen de content en structureren die zodat alles makkelijk te vinden is.

Het visuele ontwerp is de juiste uitdrukking van je identiteit en weet je publiek te raken. Daar besteden we veel aandacht aan.

Bij het bouwen gebruiken we de modernste technieken zodat hij op alle apparaten goed is te zien en voldoet aan de eisen van search engine optimization.

Een website is een tool om een dialoog met je publiek mogelijk te maken. Veel hiervan kun je automatiseren: inzicht krijgen in wie je site bezoekt, vinden van interessante content op het web en het verspreiden van deze en je eigen content op alle sociale media. Lees verder hieronder. Ook met het schrijven van de teksten en maken van alle beeldmateriaal kunnen we je ondersteunen.

Inbound marketing

Marketing en communicatie speelt zich voornamelijk online af. Je website speelt hierin een centrale rol, als verzamelplaats én doorvoerhaven van je content. Die content bestaat uit verhalen van en over jouw bedrijf en informatie van anderen die interessant is voor je doelgroep. Het maken van deze content vraagt discipline en een slimme aanpak. We helpen je daar graag bij.
Vervolgens gebruik je software waarmee je een content kalender kunt aanmaken, content automatisch kunt plaatsen op social media en een database van volgers kunt aanleggen. Dit scheelt een boel werk. Door regelmatig een e-mailnieuwsbrief te versturen naar degenen die kenbaar hebben gemaakt dat ze geïnteresseerd zijn, hou je langdurig de relatie in stand.

Oude Kraan 72 - 320
6811 LL Arnhem

026 442 41 78
06 41 91 22 95

Get In Touch

Heb je een vraag? We horen graag van je.