
De klant
Idella ontwikkelt met ruim 100 werknemers software voor dienstverleners in de financiële sector: banken, verzekeraars en pensioenverstrekkers. Denk aan Evi Van Landschot, a.s.r. en Vivat, het moederbedrijf van Zwitserleven en Reaal. Het belangrijkste product is de Financial Suite: een totaaloplossing voor spaar, beleg- en pensioenadministraties.
Het 30-jarig jubileum was een mooi moment om identiteit, marktpositionering en visuele uitstraling onder de loep te nemen. Dit deden we zó grondig, dat werd besloten om zelfs een nieuwe naam te kiezen. Piramide werd eind 2017 Idella (Spaanse uitspraak: “Idéa”).
Het werk
Na een uitgebreid strategisch traject bedachten we naam, logo, huisstijl, online communicatie en content marketing-strategie. Om de naam in deze kleine en overzichtelijke markt te presenteren, kozen we voor een kleine maar opvallende campagne met advertenties in het Financieel Dagblad. Vaste klanten hoorden van de nieuwe naam uiteraard door persoonlijk bezoek.
Als uitgangspunt voor merk en visuele uitstraling kozen we de inzichten van Design thinking. Hier wordt de werkwijze van de ontwerper gebruikt als model om de hele organisatie in te richten – wat goed past bij een IT-bedrijf. De denkbeelden uit deze theorie slaan zó goed aan dat ze het model zijn waarop de hele organisatie nu wordt heringericht.







Werkzaamheden
Merkstrategie
Huisstijl
Website
Drukwerk

Statenlaan 8 - LK1.2
6828 WE Arnhem
026 442 41 78
06 41 91 22 95
Get In Touch
Heb je een vraag? We horen graag van je.